2017. szeptember 19., kedd

Barokk díszüvegek opálrepesztővel

Mindig is szerettem az antik tárgyakat. Sok ember imád felújítani, valami régiből újat varázsolni. Én nyilván fordítva vagyok "bekötve", mert sokkal jobban vonzanak azok a technikák, amelyekkel újból lehet régit varázsolni (vagy legalábbis réginek látszót). Már egy ideje eldöntöttem, hogy a tavalyi türkiz karácsonyfadíszeimet elteszem, és idén a "barokk" jegyében alkotok újakat. Tudom, hogy még csak szeptember van, de ha belegondolunk, csak nemrég kezdődött a nyár és már véget is ért...
Amikor megláttam az új díszüvegeket, azonnal tudtam, hogy megtaláltam a kiegészítő dekoráció néhány darabját.




Szükséges anyagok és eszközök:


Első lépésként szedjük le a felesleges címkéket az üvegekről, és alaposan tisztítsuk meg őket, hogy zsírtalanok legyenek. Öntsük ki az elefántcsont gyanta komponenseit (15-15 ml) majd óvatosan folyassuk a formába. Ezek az öntőformák elég magasak, nem kell a mintákat teleönteni, csak kb. a feléig. Az elefántcsontgyanta szett használatáról itt olvashattok bővebben és itt megnézhetitek a videót is.




Most egy olyan lépés következik, amit akár ki is lehet hagyni, de mégis megéri játszani vele, egy kis plusz textúráért. A hődomborítás nagyon sok módon és sok felületen használható. Üvegen is. A bélyegzőt alaposan nyomkodjuk bele a domborításhoz használható tintába, majd óvatosan (hogy el ne csússzon) bélyegezzük a mintát az üvegre. Szórjuk le a felületet a domborító porral, majd hőlégfúvóval olvasszuk rá (a hajszárító nem elég meleg ehhez!). A hődomborítás pontos menetéről itt olvashattok. 


Ha üvegre domborítunk, akkor érdemes pár dolgot szem előtt tartani. Egyrészt, az üveg lassabban melegszik át, mint a papír, így a por is jóval lassabban olvad meg rajta. Másodszor, a domborítás után fontos hagyjuk kissé kihűlni az üveget, különben elkenődik a minta.

Az elefántcsont gyantát a megszilárdulása után (kb. 30 perc) kivehetjük a formából. Ilyenkor még alakítható, így tetszés szerint hajlítgatva felragaszthatjuk az üvegre. Míg a ragasztó kissé megköt, maszkolószalaggal rögzíthetjük a motívumokat.


Ha a ragasztó megkötött, távolítsuk el a maszkolószalagot és kenjük fel az opálrepesztő szett első fázisát.


Mivel egy antik üveg lesz, nem számít, ha a felkenés nem egyenletes, de azért ügyeljünk arra, hogy meglegyen a megfelelő vastagság. Néhol viszont érintetlenül hagyhatunk némi felületet. Tegyük félre, és várjuk meg, míg átlátszóra szárad.

Fessünk le a négy dobozlábat antikarany színű metál krémes akrilfestékkel.


Amíg szárad, az üvegcsét kenjük le a második fázissal. Nem baj, ha nem egyenletes, viszont ott is kenjük le az üveget vele, ahol egyébként az első fázist nem használtuk (én csak az egyik oldalán hagytam egy kis területet, ahová nem vittem fel semmilyen anyagot). Hajszárítóval segíthetjük a száradását, de a legszebb akkor lesz, ha hagyjuk magától megszáradni.


Amint megszáradt, az elefántcsontgyantából öntött díszeinket fessük le az antikarany krémes akrilfestékkel.


Ha a festés megszáradt, jöhetnek az antikoló paszták. Először a bitumenes antikarany. Kenjük be vele az egész üveget, majd egy ronggyal töröljük vissza a felesleget.



Ha ezzel készen vagyunk, akkor egy vékonyabb ecsettel a minta köré is vigyük fel az antikoló pasztát.


Most felragaszthatjuk a lábakat. Fém üveghez ragasztásához én a legjobban az ékkőragasztót szeretem, mert gyorsan és biztosan ragaszt.


A felragasztott lábakat is antikoljuk ugyanúgy, ahogy a felragasztott motívumokat. Néhány helyen (a nagyobb bemélyedésekben és a hajlatokban) használjuk az umbra színű antikoló pasztát is.


Nincs más hátra, mint kezelésbe venni a dugót. Ezt antikarany krémes akrilfestékkel lefestettem, majd egy elefántcsont gyantából öntött kulcslyukat ragasztottam rá, és ismét lekentem, aztán antikoltam.



Utolsó lépésként arany színű viaszpasztával simítsuk át a kidomborodó részeket.


Ezzel a lépéssel készen is vagyunk, következzen néhány részletfotó:





 Ötlet, fotó és kivitelezés: Sztarenki Szilvia "beedeescrap"

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...