2017. július 8., szombat

Új Pentart termék: Expand (felfúvódó) paszta

Az Expand paszta puha tapintású, strukturált felületek kialakítására szolgáló, vízbázisú anyag. Kiválóan stencilezhető, és sokféle felületre használható. Az alkalmazásához semmi másra nincs szükségünk, csak egy hőlégfúvóra, a paszta ugyanis (száradás után) hő hatására fúvódik fel.

Én most egy ajándékdobozt készítettem a paszta segítségével.



Szükséges anyagok és eszközök:




Ha még nem találkoztál vele, akkor érdemes megnézni a Pentart saját készítésű videóját a termékről, amelyben minden fontos információ benne van:



A doboz felületét (kívül és belül egyaránt) alapozzuk le a Patina hatás festékszettben található antikréz színű festékkel.


Ha megszáradt a dobozunk, akkor a kiválasztott stencil egyik oldalát fújjuk le vékonyan ragasztóspray-vel, majd helyezzük a doboz tetejére.


Az Expand pasztát vékony, egyenletes rétegben, festőkéssel vigyük fel a felületre.


Figyeljünk oda, hogy a stencilt óvatosan távolítsuk el, megelőzve ezzel a minta sérülését.


Az oldalán lecsurgó felesleg nagy részét visszalapátolhatjuk a dobozba, a többit töröljük le.



Amíg a paszta szárad (semmiképpen se kezdjük el a hőlégfúvóval szárítani), fessük meg a doboz aljának külső részét, a Patina hatás festék szett és egy szivacsecset segítségével. Első körben csak a három világosabb árnyalatot használtam (country zöld, menta, türkiz). Nem baj, ha a festés nem egyenletes és itt-ott előtűnik az antikréz szín!



A széleket a szett legsötétebb árnyalatával sötétítettem (türkizkék).


Ha a tetőnk megszáradt (az Expand paszta opálosan áttetsző lett), akkor dolgozhatunk rajta tovább. (Ezen a fotón jól látszik, hogy a jobb felső sarokban még nem 100%-os a száradás. Ha ilyet tapasztalunk, akkor adjunk még neki időt.)


Most jöhet a doboztető festése szivacsecsettel. Először az antikréz színű akrillal festettem a stencilezett virágra, de nem mindenhol, csak néhány helyen.


Majd ugyanúgy, mint a doboz alját, ezt is megfestettem a Patina hatás festék szett színeivel.


Hagyjuk megszáradni, majd hőlégfúvóval kezdjük el felpuffasztani az Expand pasztát.


A végeredmény egészen különleges lesz:


Sötétbarna antikoló pasztával antikoljuk a felületet. (Ha szeretnél többet tudni az antikoló paszta használatáról, ebben a cikkben kimerítően írtam róla.)




A doboz alját is antikoljuk a sötétbarna antikoló festékkel.



Itt akár meg is állhattam volna, de a dobozt ajándékba szánom, és a hölgy, akié lesz, imádja az aranyat, így egy kevés arany metál viaszpasztával kiemeltem a mintát, és meghúzkodtam az éleket.


Most már csak annyi van hátra, hogy tompítsuk kissé a harsányságát itt-ott (az aranynak is), ezért néhány helyre umbra bitumenes antikoló pasztát kentem, amit egy rongy segítségével visszatöröltem.



Készen is vagyunk.


Igazán különleges felületet kaptunk a paszta által.



Ötlet, fotó és kivitelezés: Sztarenki Szilvia (beedeescrap)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...